Latgales dati

1941. gada 30. jūnijs

Sarkanā armija ar ievērojamu pie Ļeņingradas izvietoto Baltijas jūras flotiles gaisa spēku bumbvedēju skaitu (ap 100) viļnveidīgi ar 10 min intervālu bez iznīcinātāju atbalsta cerēja iznīcināt tiltus (pontona pārceltuves) pāri Daugavai, kurus vācu armijai izdevās sagrābt pēkšņā triecienā 26. jūnijā. Mērķis - apturēt vācu armijas virzīšanos Ļeņingradas virzienā.
Sarkanās armijas aviācija lidoja no liela attāluma. Aculiecinieki stāsta par piecām stundām, kas pavadītas gaisā, jo Ļeņingradas aerodromi atradās 420-450 km attālumā.
Literatūra plaši aprakstīta Pjotra Igaševa ekipāžas gaisa kauja.
Padomju literatūra ir informācija par vācu pontona tilta saspridzināšanu.

No vācu puses ir eskadriļas Jagdgeschwader 54 *JG54( *komandieris Johaness Trautlofts( lidotāja Harija Gēma Ghem stāsts vācu laikrakstam Volkische Beobachter 1941. gada 3. jūlijā ~ stundas laikā boļševiku aviācija uzbruka 8 reizes ar vismodernākajiem lidaparātiem.
Eskadriļā JG 54 1941.gada 22.junija bija 120 Messeršmiti.
Kaujā tika notriektas (pēc vācu informācijas) 64 lidmašīnas un lidlaukā pilnā bruņojumā palikušas 30 lidmašīnas. Padomju puse ziņo par 34 zaudētām lidmašīnām un vēl 18 bojātām lidmašīnām, kurām izdevies sasniegt savus aerodromus.
Padomju aviācijas lielo zaudējumu cēloņi:
Nebija iznīcinātāju aizsega, jo iznīcinātāji nevarēja veikt tik lielu attālumu.
Neattaisnoja viļņveidīgā uzlidojuma taktika. Ta vieta efektīvāku būtu koncentrets masveida uzbrukums.

Atsauces
A6e143317feffc2975a8653bf8912b07b6ed5598
46b500fd02aed622fb16c795a0e74edd120de904