Latgales dati

1935. gada 23. novembris

Daugavpilī atklāts Vienības tilts pāri Daugavai. Tilta garums 308 metri, platums 12 metri. Tilta tērauda konstrukcijas kopsvars 1064 t. Izmaksāja 1 milj. 270 tūkst. latu.
Izdevumā "Latvijas zemes ceļi. 1918-1938" (1938) rakstīts "Tilts 308,60 m garš un 12 m plats starp margām. Brauktuve paceļas 14 m virs normālā ūdens līmeņa. Virsbūve sastāv no divām divlaidumu kopnēm. Visu 4 posmu laidumi vienādi — 76,56 m. Labajā krastā tērauda virsbūvei pievienots dzelzsbetona viadukts ar 9,6 m aiļu. Brauktuves platums 7 m, ietnes ārpus kopnēm abās pusēs pa 1,5 m.
Gabarīta augstums 5,5 m. Tiltam uzlikts koka klājs. Kopnes izgatavotas no augstvērtīgā St 52 būvtērauda, brauktuve un vējsaites —no St 37 būvtērauda. Tērauda konstrukcijas kopsvars 1064 t. Upes balsts Daugavpils pusē pamatots ar tērauda rievsienām. Pārējie balsti pamatoti uz dzelzsbetona gremdakām."
Valdības delegācija, kuras sastāvā bija Satiksmes ministrs, Tautas labklājības ministrs, pirms tilta atklāšanas apskatīja arī jaunizcelto Daugavpils pasta namu.
Ir ziņas, ka 20.gs. Daugavpilī dzīvojis Stendera pēctecis 6.paaudzē Jānis Stenders, kurš nodarbojies ar kokgrebumiem. Viņa veidotais koka šķīvis kā Grīvas vecticībnieku dāvana tika pasniegts satiksmes ministram B.Einbergam tālākai nodošanai K.Ulmanim Vienības tilta atklāšanas reizē.
Tilta celtniecības aizsākumi meklējami 1928.gadā, kad notika pirmā lielākā pašvaldību pārstāvju sanāksme.
Tilts sagrauts 1944. gada vasarā, atjaunots 1945. gada martā. Pastāvēja 54 gadi līdz 1989.gadam, kad uz tā balstiem atklāts jauns tilts.

Atsauces
731b454d78bd7e889be8292eda649489a4fc1262
A36e25ee4c8cbbd3860e5b3e8a56a9b17ea00934
722aa1e7caef8ffb19975640793f30b7a822ba9a
Af75272ba1d80e5143dc3e9aac6c3ef2af22ba92
E2005d4730e9c9914fbdcf6a9bac8508220d0ae6
E629a9b241dfaa37a99df2bda82ef522252ab0b2
9da1a21c9ed2cfcab5aa9ef4e35ec530f0309119
520694c96c1f3504390dd817283508ab4c5c6c60