Atklāts Daugavpils dzelzceļa tērauda tilts
1862. gada 21. maijs
1862. gada 9. maijā pēc vecā stila
Tērauda (Cietokšņa) tilts, pirmais pastāvīgais Daugavpils tilts, tika atklāts vienlaicīgi ar satiksmes atklāšanu Varšavas - Pēterburgas dzelzceļa līnijas satiksme posmā Daugavpils - Kauņa. Attālums - 257 versts (275 km).
Tilta projektētājs Staņislavs Kerbedzs. Šis pieņēmums dokumentāli nav pamatots. Pēc T.Altberga uzskatie, S.Kerbedzis sākotnēji uzprojektējis parabolas tipa Daugavpils tiltu, kuru tomēs neuzcēla.
Tilts daļēji saspridzināts 1919.gada septembra kaujās par Daugavpili. Veikts remonts 1920, 1922,1932 un 1934.gadā. Tiltu vācu armija saspridzināja atkāpšanās laikā 1944.gada 27.jūnijā. Tas nebija atjaunojams, tāpēc Sarkanās armijas dzelzceļnieki rekordīsā laikā līdzās tam uzbūvēja viensliežu koka dzelzceļa tiltu. Savukārt, tam līdzās uzbūvēja arī koka autotiltu, jo Vienības tilts arī bija saspridzināts.
Atsauces
- Altbergs, T. “Daugavpils dzelzceļa mezgls.” Latvijas Dzelzceļnieks, 2019. Nr. 12, 26.-29.lpp.
- “Tilts pār Daugavu Daugavpilī.” https://www.youtube.com/watch?v=dxoMVlW6K-M (02.04.2022).