Latgales dati

1862. gada 21. maijs

1862. gada 9. maijā pēc vecā stila
Tērauda (Cietokšņa) tilts, pirmais pastāvīgais Daugavpils tilts, tika atklāts vienlaicīgi ar satiksmes atklāšanu Varšavas - Pēterburgas dzelzceļa līnijas satiksme posmā Daugavpils - Kauņa. Attālums - 257 versts (275 km).
Tilta projektētājs Staņislavs Kerbedzs. Šis pieņēmums dokumentāli nav pamatots. Pēc T.Altberga uzskatie, S.Kerbedzis sākotnēji uzprojektējis parabolas tipa Daugavpils tiltu, kuru tomēs neuzcēla.
Tilts daļēji saspridzināts 1919.gada septembra kaujās par Daugavpili. Veikts remonts 1920, 1922,1932 un 1934.gadā. Tiltu vācu armija saspridzināja atkāpšanās laikā 1944.gada 27.jūnijā. Tas nebija atjaunojams, tāpēc Sarkanās armijas dzelzceļnieki rekordīsā laikā līdzās tam uzbūvēja viensliežu koka dzelzceļa tiltu. Savukārt, tam līdzās uzbūvēja arī koka autotiltu, jo Vienības tilts arī bija saspridzināts.

Atsauces
08f132081979ecd0014d6d74bf287f2dbc7d026e
51684dac610600e4e059f52675239f1fc1a67c5a
Cb59b5b78538a3a57e7cd17b625322c8c1e7f4a0
856aaa21415a48061b2a334c414073704a36cb92
1307c4278c743fab64086bfbb4fbd3c8b9d33e87
7d12d82df1c1930116064148a00f8d9ca9717c44
4d7233948109b06ff704cd34c8ae4c2e87494f8a
5ce2a9bbc7c5c0dbc0c83dbf105402ba3f0b915a
A2250a7c0779fb2162e5e7ed7212f4a38feccf27
3075973e3c1311ed6c4d34a5fb1c2aea07afc6fd
Ef37c19cc8504550a8a45d0e1ac9a4a7319b6f7f
F643f9a2b9f13a539ff148b26c92b87c9d084738
Bb8408450d7171d70439b17d6fcdaa1dedbd843c
C035bc9269afd601ea330d77c7687e72906853e3
8e1cbaf2f1ab5e089d338683b1cacb29239bdf11