Atklāts izremontētais Daugavpils dzelzceļa tilts
1922. gada 31. marts
Tilts bija daļēji sagrauts 1919. gada septembra kauju laikā, kad Daugavpilij uzbruka poļu armijas vienības. Sagrauta un upē iekritusi daļa no vidējās kopnes (fermas). Drīz pēc Daugavpils ieņemšanas 1920. gadā poļu armijas speciālisti uzsāka tilta remontu. Detaļas piegādātas no Polijas. Remonts ieildzis, jo radušās problēmas ar pagaidu balstu stabilitāti. Poļi remontu pabeiguši 1920. gada maijā.
1921.gada maijā naudas trūkuma dēļ remonts apturēts.
1921. gada 27. septembrī Latvijas valdības sēdē pieņemts lēmums atjaunot dzelzceļa tiltu pie Daugavpils. Bija iecerēts darbus pabeigt 1922. gada janvārī.
Jaunais tilta posms tika ierīkots uz koka pamatnes, tāpēc jau 1926. gadā sāka runāt par tilta fundamentālāku remontu. Remontdarbi pabeigti 1922. gada 8. martā, turpmāk ieklāta grīda un sliedes. Darbu vadītājs tehniķis Komars.
Sākotnēji presē ir informācija, ka tiltu atklāšot februārī, tad - 25. martā, vēlāk - 29. martā.
1922. gada 31. martā atklāšanas laikā pāri tiltam pārbraucis vilciena sastāvs ar divām lokomatīvēm. Satiksme atklāta 1922. gada 1.aprīlī. Tilta atklāšanā piedalās satiksmes ministrs Pauļuks.
Tilts būvēts 1862. gadā, pilnībā sagrauts 1944. gadā, tā vietā uzbūvēts mūsdienu tilts
Atsauces
- Rode, A. “Daugavpils dzelzceļa tilta atjaunošana.” Ekonomists, 1922. 15. maijs [3 foto].
- “Daugavpils tilta būve.” Strādnieku Avīze. 1922. 11.marts.
- “Daugavpils tilta atklāšana.” Latvijas Vēstnesis. 1922. 27.marts.
- “Valdības darbība. Ministru kabineta sēde 1921. g. 27. septembri.” Valdības Vēstnesis. 1921. 28. septembris.
- “Tylta atjaunošona pōrtraukta.” Latgolas Vōrds. 1921. 11.maijs.
- Einbergs, B. “Svarīgākie notikumi Latvijas dzelzceļu pirmo desmit gadu vēsturē.” Dzelzceļa Vēstnesis. 1928. 17. novembris.