Latgales dati

1922. gada 31. marts

Tilts bija daļēji sagrauts 1919. gada septembra kauju laikā, kad Daugavpilij uzbruka poļu armijas vienības. Sagrauta un upē iekritusi daļa no vidējās kopnes (fermas). Drīz pēc Daugavpils ieņemšanas 1920. gadā poļu armijas speciālisti uzsāka tilta remontu. Detaļas piegādātas no Polijas. Remonts ieildzis, jo radušās problēmas ar pagaidu balstu stabilitāti. Poļi remontu pabeiguši 1920. gada maijā.
1921.gada maijā naudas trūkuma dēļ remonts apturēts.
1921. gada 27. septembrī Latvijas valdības sēdē pieņemts lēmums atjaunot dzelzceļa tiltu pie Daugavpils. Bija iecerēts darbus pabeigt 1922. gada janvārī.
Jaunais tilta posms tika ierīkots uz koka pamatnes, tāpēc jau 1926. gadā sāka runāt par tilta fundamentālāku remontu. Remontdarbi pabeigti 1922. gada 8. martā, turpmāk ieklāta grīda un sliedes. Darbu vadītājs tehniķis Komars.
Sākotnēji presē ir informācija, ka tiltu atklāšot februārī, tad - 25. martā, vēlāk - 29. martā.
1922. gada 31. martā atklāšanas laikā pāri tiltam pārbraucis vilciena sastāvs ar divām lokomatīvēm. Satiksme atklāta 1922. gada 1.aprīlī. Tilta atklāšanā piedalās satiksmes ministrs Pauļuks.
Tilts būvēts 1862. gadā, pilnībā sagrauts 1944. gadā, tā vietā uzbūvēts mūsdienu tilts

Atsauces
  • Rode, A. “Daugavpils dzelzceļa tilta atjaunošana.” Ekonomists, 1922. 15. maijs [3 foto].
  • “Daugavpils tilta būve.” Strādnieku Avīze. 1922. 11.marts.
  • “Daugavpils tilta atklāšana.” Latvijas Vēstnesis. 1922. 27.marts.
  • “Valdības darbība. Ministru kabineta sēde 1921. g. 27. septembri.” Valdības Vēstnesis. 1921. 28. septembris.
  • “Tylta atjaunošona pōrtraukta.” Latgolas Vōrds. 1921. 11.maijs.
  • Einbergs, B. “Svarīgākie notikumi Latvijas dzelzceļu pirmo desmit gadu vēsturē.” Dzelzceļa Vēstnesis. 1928. 17. novembris.
4d7233948109b06ff704cd34c8ae4c2e87494f8a
3816d8ce2d693ddb51cc8f99849eb0c3f50f7d86
833eedf0e84c94d718e503a8b3721277e0dca245
72d0831f7c1d70f427faf7fa16dfff677f5632c1
3b9ae52ac32a55c3b6a9fc4497821581ef80711e
5ce2a9bbc7c5c0dbc0c83dbf105402ba3f0b915a
9fd1c08b291e2b9f0a05d4263d08ab1cf5f131f9
0aefab6ac39ff6e0bc701cd8146debdcbbd8578b
4037124b93ae3501697901bc35db927570868b86
Ed9516aab162580650aca19bf2d082f8669edb84
B49b0173a2e53ac80496e3570f7552a8ac2f5598
B74be3ad39a46dda504dcf95b051afc30d86fdef
A62a81974ffa07dbc2baca96ef47f697e3e29293