Latgales dati

1866. gada 5. jūnijs

1866. gada 24. maijā pēc vecā stila
Atklāta dzelzceļa satiksme no Daugavpils līdz Polockai. Attālums - 94 verstis (100 km). Tas bija Daugavpils - Rīgas līnijas pagarinājums. Vienīgā reizi Krievijas vēsturē , kad dzelzceļa celtniecību finansēja tikai ārzemju kompānija - angļu firma "Fruhling & Goschen."
Dzelzceļa stacijas šajā posmā:
Jozefova (Juzefowo, tagad Naujene)
Maļinovka (no 1869. gada, tagad Izvalda)
Krāslava (Kreslawka)
Baltiņi (Baltin no 1869. gada, tagad Skaista)
Baļbinova (Balbinowo, tagad Indra)
Drisa (tagad Verhņedvinska).
Darbos tika iesaistīti ap 5 tūkstoši vietējo apriņķu strādnieki.
Turpmāk dzelzceļa celtniecība turpinājās līdz Vitebskai. Visu līniju atklāja 1866. gada 17.oktobrī. Tālāk no Vitebskas līnija virzijās uz Orlu (atklāta 1867.gadā).
Piemēram, 1955. gadā Rīgas - Orlas vilciens gāja pāra datumos. Ziemā vlciens gāja stundu ilgāk nekā vasaras periodā.

Atsauces