Svinīgi atklāta satiksme pa atjaunoto Krustpils dzelzceļa tiltu (Zeļķu tilta) pāri Daugavai
1930. gada 17. septembris
Vecais dzelzstilts būvēts 1901. gadā un savienoja Iekškrieviju (caur Zilupi) ar Ventspili, Liepāju (caur Mažeiķiem). Pirmā pasaules kara laikā (1915, 1917?) vecais dzelzstilts tika saspridzināts. Tā atjaunošanu sāka 1928. gada 18. jūlijā inženiera Zītara vadībā. Darbi turpinājās arī 1929. gadā. Atjaunošanu pabeidza 1930. gada augustā. 2. septembrī veikta tehniskā pārbaude. 1930. gada 17. septembrī atklāta dzelzceļa, braucēju un kājnieku satiksme.
Tilts bija 265 m garš un sastāvēja no 5 atsevišķiem 80 m gariem pārlaidumiem. Tilts bija 6 m plats un visas dzelzs konstrukcijas kopsvars 1214 tonnas. Uz to laiku tas bija lielākais dzelzceļa tilts Latvijā.
Tilts atradās 9 km lejpus Krustpils un saukts par Zeļķu tiltu.
Līdz ar to bija nepieciešamība būvēt jaunu tiltu, kas savienotu tieši Krustpili (3500 iedzīvotāji) ar Jēkabpili (6500 iedzīvotāji) un ņemtu vērā jaunās Krustpils cukurfabrikas darbināšanu. Šādu tiltu atklāja 1936. gada novembrī.
Zeļķu tilttu saspridziņaja Otrā pasaules kara laikā, pēc tam atjaunoja. Darbojās tikai dzelzceļa transporta vajadzībām.
Atsauces
- “Zeļķu tilta atklāšana, [1930].” http://www.zudusilatvija.lv/objects/object/27108/ (28.12.2015).