Latgales dati

1930. gada 17. septembris

Vecais dzelzstilts būvēts 1901. gadā un savienoja Iekškrieviju (caur Zilupi) ar Ventspili, Liepāju (caur Mažeiķiem). Pirmā pasaules kara laikā (1915, 1917?) vecais dzelzstilts tika saspridzināts. Tā atjaunošanu sāka 1928. gada 18. jūlijā inženiera Zītara vadībā. Darbi turpinājās arī 1929. gadā. Atjaunošanu pabeidza 1930. gada augustā. 2. septembrī veikta tehniskā pārbaude. 1930. gada 17. septembrī atklāta dzelzceļa, braucēju un kājnieku satiksme.
Tilts bija 265 m garš un sastāvēja no 5 atsevišķiem 80 m gariem pārlaidumiem. Tilts bija 6 m plats un visas dzelzs konstrukcijas kopsvars 1214 tonnas. Uz to laiku tas bija lielākais dzelzceļa tilts Latvijā.
Tilts atradās 9 km lejpus Krustpils un saukts par Zeļķu tiltu.
Līdz ar to bija nepieciešamība būvēt jaunu tiltu, kas savienotu tieši Krustpili (3500 iedzīvotāji) ar Jēkabpili (6500 iedzīvotāji) un ņemtu vērā jaunās Krustpils cukurfabrikas darbināšanu. Šādu tiltu atklāja 1936. gada novembrī.
Zeļķu tilttu saspridziņaja Otrā pasaules kara laikā, pēc tam atjaunoja. Darbojās tikai dzelzceļa transporta vajadzībām.

Atsauces
08d73f4be14f5d0fbc93b5c58be0cd368138878f
Ae8836396bfdba47332a1c0d5307042124db8454
59f62140fdb3ca7fee7b4369679ae9f66c24ebbc