Pēc remonta atklāts Daugavpils dzelzceļa tilts
1932. gada 15. janvāris
Dzelzceļa tilta remonts bija vajadzīgs, lai padarītu drošāku tilta vidējo posmu (fermu), jo tilts 1919. gada septembrī tika saspridzināts un 1922. gada martā tika uzstādīta koka konstrukcija, kas laika gaitā novecoja.
Sākotnēji bija paredzēts, ka pēc dzelzceļa vidēja posma nomaiņas satiksme tiks atklāta 12. janvārī. Daugavpilī bija ieradušies augsti ciemiņi no Rīgas un beļģu speciālisti, kuri piedalījās remontdarbos. Tā kā radās problēmas ar balsta ievietošana paredzētajā vietā, atklāšana tika atlikta. Par šo kļūmīgo gadījumu zobgalīgi izteicās sociāldemokrātu prese. Parādījās arī neapstiprināta ziņa, ka Latvijai protestu iesniegusi Krievija, jo ieilgušais remonts traucējot satiksmi.
Darbos iesaistīja ap 100 strādnieku, kuriem izdevās tilta jauno posmu (fermu) ievietot vajadzīgajā vietā un naktī uz 15. janvāri tika veikta tilta jaunās daļas pārbaude. Drīz pēc tam plkst. 15. sekoja satiksmes atklāšana. Tilta remonts izmaksāja ap 685 000 ls.
Pēc atklāšanas tika ziņots, ka sabiedrība "Cislas" sakarā ar darbu noslēguma 50 stundu kavējumu dzelzceļa virsvaldei samaksās kompensāciju 10.000 ls. Pēc līguma sabiedrībai līdz 20. februārim jāaizvāc tilta vecās daļas un līdz 1. jūnijam jānokrāso tilta jaunās detaļas.
Līdz ar to Daugavpils dzelzceļa tilta ieguva jaunu veidolu, kura dominante bija arkveida posms. Tāds tilts saglabājās līdz 1944. gadam, kad tiltu saspridzināja vācu armija.
Atsauces
- “Vakar neizdevās atklāt Daugavpils tilta jauno fermu.” Latvijas Sargs. 1932. 13.janvāris.
- “Daugavpils tilts satiksmei atklāts.” Latvijas Sargs. 1932. 16.janvāris.
- “Dažādas ziņas.” Latvijas Sargs. 1932. 17.janvāris.
- “Satiksmi pa Daugavas tiltu pie Daugavpils atklās šodien.” Latvijas Sargs. 1932. 14. janvāris.
- “Daugavpils tilta ferma novietota.” Latvijas Sargs. 1932. 15. janvāris.
- “Daugavpils atjaunoto dzelzceļa tiltu atklās 12. janvārī.” Latvijas Sargs. 1931. 10. janvāris.