Latgales dati

1932. gada 15. janvāris

Dzelzceļa tilta remonts bija vajadzīgs, lai padarītu drošāku tilta vidējo posmu (fermu), jo tilts 1919. gada septembrī tika saspridzināts un 1922. gada martā tika uzstādīta koka konstrukcija, kas laika gaitā novecoja.
Sākotnēji bija paredzēts, ka pēc dzelzceļa vidēja posma nomaiņas satiksme tiks atklāta 12. janvārī. Daugavpilī bija ieradušies augsti ciemiņi no Rīgas un beļģu speciālisti, kuri piedalījās remontdarbos. Tā kā radās problēmas ar balsta ievietošana paredzētajā vietā, atklāšana tika atlikta. Par šo kļūmīgo gadījumu zobgalīgi izteicās sociāldemokrātu prese. Parādījās arī neapstiprināta ziņa, ka Latvijai protestu iesniegusi Krievija, jo ieilgušais remonts traucējot satiksmi.
Darbos iesaistīja ap 100 strādnieku, kuriem izdevās tilta jauno posmu (fermu) ievietot vajadzīgajā vietā un naktī uz 15. janvāri tika veikta tilta jaunās daļas pārbaude. Drīz pēc tam plkst. 15. sekoja satiksmes atklāšana. Tilta remonts izmaksāja ap 685 000 ls.
Pēc atklāšanas tika ziņots, ka sabiedrība "Cislas" sakarā ar darbu noslēguma 50 stundu kavējumu dzelzceļa virsvaldei samaksās kompensāciju 10.000 ls. Pēc līguma sabiedrībai līdz 20. februārim jāaizvāc tilta vecās daļas un līdz 1. jūnijam jānokrāso tilta jaunās detaļas.
Līdz ar to Daugavpils dzelzceļa tilta ieguva jaunu veidolu, kura dominante bija arkveida posms. Tāds tilts saglabājās līdz 1944. gadam, kad tiltu saspridzināja vācu armija.

Atsauces
  • “Vakar neizdevās atklāt Daugavpils tilta jauno fermu.” Latvijas Sargs. 1932. 13.janvāris.
  • “Daugavpils tilts satiksmei atklāts.” Latvijas Sargs. 1932. 16.janvāris.
  • “Dažādas ziņas.” Latvijas Sargs. 1932. 17.janvāris.
  • “Satiksmi pa Daugavas tiltu pie Daugavpils atklās šodien.” Latvijas Sargs. 1932. 14. janvāris.
  • “Daugavpils tilta ferma novietota.” Latvijas Sargs. 1932. 15. janvāris.
  • “Daugavpils atjaunoto dzelzceļa tiltu atklās 12. janvārī.” Latvijas Sargs. 1931. 10. janvāris.
A62a81974ffa07dbc2baca96ef47f697e3e29293
3075973e3c1311ed6c4d34a5fb1c2aea07afc6fd
991cce2068dfd9c6168535a432fd6ae3b61f82b5
9ddbc7f5af29827eda71095300a7c135a5dfeb09
82d653de271bb6261017e5c4677651ccd1cb98b0
Deb189cf30b9ce05163aaf6bb9831a3862189391
10f68683d118e5de7cab75da8f19217b6cf824ff
0cc56a63e5aabba36cee4fc88ead796343725f69
Cde393cb0f3a827a88acacfd7593e769430dcdab
009a10b1190758d4d0ed929eb3cd98a4d78c9672
228b8c7765d4d32b1b0a12c0c39b853d7719aba0
C1aa425d1b95a098fdfc04eb6cee0d2f2d6a7e8d
766c00c599ce823af0cb341fb17d3ee7eed964ed
Ec8e6a8c803f516694a58fa0f9baba339d3d5600
1cbf437dd5732efa1f8dd51eef997e90896b4d34
E13592a0dc916938dec7f7236784fffa62bd3c72
D13b3a9c253b0ed7b91df5fb5523030bc9009ef8
A929331a4c00ec9d654cd0c98db4a5d7e25a41db
8f70a5f284d52495befbe98bc123273cc7055de3
6b0f10bb805b6dd754588bee8bdc14517df4ca79
99506d140bb24d3b25727a8b32355011fb73205d
Ecd26f916b192311d3b218632d4bfcd6b3725f8f
19e811eb183c5eb5cb3927cbaff3bdc4cc3ccf69
016b4c6876fc6027e3a8d515feab82c28432c008
0f044997919b151d70d6fca452b9d809c4145ed2
Be318f9d888246695a549a7f32ef133c5e7c32a8
95558547b5b7287acdefb8e840f981808df4b588
9cdca2a528121f625404498926ffe94e6186fe09
3d0c383faea30c0bafcb09a2adcf32f7cc5e33e3
8d373fa1b16a3a710ebfbd5e0772f1f4d2f7f899
674fa0ac3d5e0ce064f50321acacfec481a4ecf4