Latgales dati

1946. gada 5. novembris

Pirmajā reisā tramvajs devās pa maršrutu - Maizes - 5. augusta (tag. Vienības) - Sarkanarmijas (tag. 18. Novembra) - Liepājas iela, kur atradās tramvaju depo un gala atzarojums. Daugavpils tramvaju uzņēmums sāka savu darbu ar 75 darbiniekiem (vadītāji apmācīti Rīgā) un desmit vagoniem, bet tramvaja sliežu kopējais garums bija 5,7 kilometri.
10 tramvajus piegādāja Rīgas vagonu rūpnīca. Tramvaju sūtīšana uz Daugavpili fiksēta 1946. gada hronikā.
Tramvaja celtniecības projekts ierosināts 1945. gada beigās. Darbi uzsākti 1946. gada 11. jūnijā. Ik dienas būvē strādājuši ap 700 pilsētnieki. Partijas un komjaunatnes organizācija, aicinot iedzīvotājus piedalīties būvē, skaidroja, ka tramvajs Daugavpilī tiek būvēts pašu iedzīvotāju spēkiem. Tramvaja celtniecībā bez atlīdzības esot strādājuši 37 000 darbinieki. Laikraksts "Padomju Jaunatne" 1946.06.19: Daugavpils tramvaju celtniecībā piedalās visi pilsētas iedzīvotāji.
Latvijas kinohronika (5:12) vēsta, ka atklāšanā piedalījies Latvijas komunistiskās partijas CK sekretārs Ivans Ļebedevs /1907-/, dēvēts par Daugavpils tramvaja celtniecības iniciatoru.
No Daugavpils pilsētas vadības augstākā amatpersona bija izpildkomitejas priekšsēdētāja vietnieks A.Goglidze.

Atsauces
3f6f7386b7ac37f041d75fddf189e55ff503075b
849029898e83e49d3732ce78b96c4a4e2cfa7cef
7b5c772b83429a120106f61dd3346c4499d4f9c2
3197c5d2ef4051294e5e0565949627d0c16a8ff7
Aac157693f72fa41aa7e3e5fe97ff9789e898420