Daugavpilī atklāta tramvaja satiksme
1946. gada 5. novembris
Pirmajā reisā tramvajs devās pa maršrutu - Maizes - 5. augusta (tag. Vienības) - Sarkanarmijas (tag. 18. Novembra) - Liepājas iela, kur atradās tramvaju depo un gala atzarojums. Daugavpils tramvaju uzņēmums sāka savu darbu ar 75 darbiniekiem (vadītāji apmācīti Rīgā) un desmit vagoniem, bet tramvaja sliežu kopējais garums bija 5,7 kilometri.
10 tramvajus piegādāja Rīgas vagonu rūpnīca. Tramvaju sūtīšana uz Daugavpili fiksēta 1946. gada hronikā.
Tramvaja celtniecības projekts ierosināts 1945. gada beigās. Darbi uzsākti 1946. gada 11. jūnijā. Ik dienas būvē strādājuši ap 700 pilsētnieki. Partijas un komjaunatnes organizācija, aicinot iedzīvotājus piedalīties būvē, skaidroja, ka tramvajs Daugavpilī tiek būvēts pašu iedzīvotāju spēkiem. Tramvaja celtniecībā bez atlīdzības esot strādājuši 37 000 darbinieki. Laikraksts "Padomju Jaunatne" 1946.06.19: Daugavpils tramvaju celtniecībā piedalās visi pilsētas iedzīvotāji.
Latvijas kinohronika (5:12) vēsta, ka atklāšanā piedalījies Latvijas komunistiskās partijas CK sekretārs Ivans Ļebedevs /1907-/, dēvēts par Daugavpils tramvaja celtniecības iniciatoru.
No Daugavpils pilsētas vadības augstākā amatpersona bija izpildkomitejas priekšsēdētāja vietnieks A.Goglidze.
Atsauces
- “Vēsture.” http://www.tramvajs.daugavpils.lv/vesture (05.11.2011).
- “Tramvajs Daugavpilī.” Cīņa. 1946. 6. novembris.
- “Tramvajs Daugavpils ielās.” Cīņa. 1946. 6. novembris.
- “Vēsture.” http://satiksme.daugavpils.lv/vesture (04.11.2014).
- “1946.” https://www.youtube.com/watch?v=ZXVkEpval8M (24.08.2017).