Rekonstruēs Daugavpils autotransporta un gājēju tiltu: 1958. gada rudens - 1959. gada rudens
1958. gada 27. jūnijs
Šī datuma preses ziņa.
Vietējais laikraksts "Padomju Daugava" publicēja rakstu par Daugavpils tiltiem. Sākumā tika aprakstīta Lauceses jaunā tilta celtniecība, bet turpinājumā - bijušā Vienibas tilta paredzētā rekonstrukcija.
"[..] Sarežģītāki darbi būs veicami automobiļu un zirgu transporta tilta rekonstrukcijā pār Daugavu. Tagadējo koka posmu nomainīs pret metāla. Tādēļ sākuma projektā bija paredzēts pie elektrostacijas uzcelt pagaidu tiltu autotransporta kustībai. Tagad pieņemts cits lēmums, kas samazinās celtniecības izmaksas.
Līdzās koka posmam, cieši blakus tam, iedzīs pāļus, kas kalpos par balstiem atsevišķu tilta mezglu montāžā. Kad uz šiem balstiem viss tilta posms būs sametināts, ar grieztuvju palīdzību to pārbīdīs tagadējā koka posma vietā. Tādā veidā, kustība pār tiltu būs pārtraukta tikai dažas dienas. Šais dienās autotransportu pārcels ar prāmi.
Tilta rekonstrukciju nolemts sākt ceturtajā ceturksnī. Tā pārbūvei asignēti ap četri miljoni rubļu. Ekspluatācijā to nodos līdz nākošā gada rudenim."
1958. gada augustā prese informēja, ka Daugavas tiltu pārklās ar dzelzbetona plāksnēm, kas izgatavotas Daugavpilī meistara Zigfrīda Bahara vadībā.
1958. gada Līgo svētkos publicēsts pantiņš:
[..] Ai, Jāniti, naudu rodi
Pār Daugavu tiltu cel.
Sapuvuši vecie grodi,
Daugavina vilni veļ [..].
1959. gadā informācija, ka tiks nomainīts tilta koka segums 70 m garumā.
1959. gadā pilsētas izpildkoitejas paziņojums:
"Sākot ar 10. maiju tiek pārtraukta visa veida satiksme pa tiltu pār Daugavu. Pilsētas un rajona iedzīvotāju apkalpošanai pār Daugavu organizē iedzīvotāju pār celšanu ar prāmi (pret samaksu) upju kuģu ostas rajonā. Pārceltuve darbosies no plkst. 5 rītā līdz plkst. 2 naktī.
Maija otrā pusē šajā pašā rajonā tiks uzcelts gājēju tilts. Visiem kravas un vieglā transporta veidiem ierīkos pārceltuvi 2 km lejpus cietokšņa. Pārcelšana notiks pret maksu. Samaksa par pārcelšanu
noteikta saskaņā ar upju kuģu flotes tarifiem".
Bija ziņas, ka prāmis darbojies lēni, bija jāgaida 3-4 stundas. 1959. gada augustā rindā gaidīja 300 transportlīdzekļi. Bija priekšlikums būvēt pontontiltu.
1959. gada vasara bijusi sausa, ūdens līmenis kritās, tāpēc gājēju pontonu tilts sašķobijās un kļuva bīstams. 24.septembrī uz dienu gājēju pāreju slēdza sakarā ar pontonu remontu.
Vienlaicīgi tika veikta arī tilta krāsošana.
1959. gadā jūlijā izskanēja doma, ka tilta remontu pabeigšot līdz Oktobra svētkiem.
1959. gada jūlijā sabojājās kuteris, kas pārvadāja cilvēkus pāri upei. Tā rezultātā aktivizējās privāto laivu īpašnieki, kuri pasažierus pārvadāja par dārgu naudu (1 rbļ.). Viens no tiem bija kuteris SOM.
Satiksme pāri tiltam atklāta 1959. gada 4. novembrī.
Atsauces
- “Daugavpils tilti.” Padomju Daugava (Daugavpils). 1958. 27. jūnijs.
- “Līgo, Līgo.” Padomju Daugava (Daugavpils). 1958. 24. jūnijs.
- “Tilta pārsegumam.” Padomju Daugava (Daugavpils). 1958. 8. augusts.
- “Paziņojums.” Padomju Daugava (Daugavpils). 1959. 9. maijs.
- Nikolajevs, G. “Pie pārceltuves vajadzīgs kiosks.” Padomju Daugava (Daugavpils). 1959. 16.jūnijs.
- Rižovs, F. “Tilta celtnieki strādā sekmīgi.” Padomju Daugava (Daugavpils). 1959. 21. jūlijs.
- Salna, J. “Svētku kuriozi uz Daugavas.” Padomju Daugava (Daugavpils). 1959. 28. jūlijs.
- Konstantinovs, I. “Tiltu izremontēs līdz 1. novembrim.” Padomju Daugava (Daugavpils). 1959. 16. septembris.
- Viktorovs, K. “Tilts nodots ekspluatācijā.” Padomju Daugava (Daugavpils). 1959. 6. novembris.